Nem lehetetlen az ingyen áram

A lapos tévék méretére zsugorított háztartási akkumulátorokat vizionál a Tesla villanyautókat gyártó cég vezetője, amelyekkel a napközben napenergiával előállított elektromos áram eltárolható, majd az esti csúcsfogyasztás idején felhasználható.
Napi.hu, 2014. szeptember 21. vasárnap, 11:30

A szakértők hónapok óta ízlelgetik a tisztán elektromos meghajtású autóiról ismert Tesla tervét egy ötmilliárd dollárba kerülő, gigantikus akkumulátorgyártó üzem felépítéséről. Bővebb magyarázat nélkül már-már őrültségnek tűnhet a terv, ám ha figyelembe vesszük a villanyautókba épített lítium-ion akkuk különböző felhasználási lehetőségeit, elsősorban a háztartási hasznosításukkal kapcsolatos elképzeléseket, akkor érdemes újra elgondolkozni a projekten - derül ki a MarketWatch cikkéből.

A számok brutálisak: az ötmilliárdos befektetés mellé a gyárnak helyet adó Nevada állam 1,25 milliárd dolláros adókedvezménye társulhat. A beruházás 6500 új munkahelyet teremt, az üzemben évente 35 gigawattórányi elektromos energia leadására képes akkumulátor készülhet, ami félmillió elektromos autó felszereléséhez lehet elegendő. A projekt teljes gazdasági hatását egyes becslések a következő 20 évre 100 milliárd dollárra teszik. Ez azonban nem minden.

Csak a kezdet

Elon Musk, a Tesla Motors Inc. vezérigazgatója és unokatestvére, Lyndon Rive, a háztartási méretekben használható napelem-rendszereket kínáló SolarCity Corp. első embere egy nemrégiben tartott zárt körű beszélgetésen betekintést adott hosszabb távú terveikbe. A nevadai gyár csak az első a sorban, amelyben még annál is nagyobb üzemek épülhetnek. Ezek segítségével pörgethetik fel az akkumulátorok gyártását, javítva hatékonyságukat és leszorítva árukat.

Musk korábban elárulta, hogy az üzemre szükségük van 35 ezer dollárba kerülő, egy feltöltéssel több mint 300 kilométer megtételére képes, új villanyautó-modelljük előállításához. (Ez az ár fele a jelenlegi Tesla autók árának és csupán másfél-kétszerese az átlagautókénak.) Az ezen túlmutató lehetőségekre azonban csak most hívták fel a figyelmet. Valójában a legyártott akkuk 30 százalékát nem az autókban akarják felhasználni, hanem rögzített energiatárolásra szánják.

Összefogtak

A SolarCity és a Tesla éveken át teljesen külön úton járt, ám ez változóban van. Az autóscég a napelemgyártó ügyfeleit akarja megnyerni ahhoz, hogy kiderítsék: hogyan állíthatók elő a háztartásokban használható akkumulátorok. Ezeknek elég kicsiknek, elég könnyűeknek és elég hatékonyaknak kell lenniük ahhoz, hogy a garázsok falára szerelve ne szűkítsék le a helyet húsz centiméternél jobban.

A helyzet ugyanis az, hogy házi használat szempontjából számottevő mennyiségű napenergiával termelt áram tárolására képes akkucsomagok jelenleg túlságosan nagyok. Musk nem részletezte a technikai lehetőségeket, de azt állítja, hogy idővel a kellően erős akkuk nem lesznek nagyobbak egy lapos tévénél.

Jelen és jövő

A két cég együttműködése - amely versenyjogi, technológiai és gazdasági okokból nem kizárólagos jellegű - tavaly kezdődött. Együtt léptek piacra a SolarCity DemandLogic termékével, amely egy bonyolult szabályozó algoritmus segítségével lehetővé teszi, hogy a csúcsfogyasztás idején a háztulajdonosok Tesla autójuk akkumulátorából vonjanak ki áramot.

Az elképzelt jövő a következőképpen fest. Estefelé, amikor a nap lemegy, a napelemek leállnak és a fogyasztó kiszolgáltatottabb lesz áramszolgáltatójának, a házi akkupakk belép a lakások áramellátásba. Az esti csúcsidő idején ezzel mérsékli tulajdonosa áramszámláját. Másnap reggel felkel a nap, és a napelemek újratöltik az akkumulátorokat. A fejlesztők becslése szerint egy ilyen rendszer segítségével hosszabb távon elérhető, hogy egy családi ház áramszükségletének kétharmadát a díjmentes napenergiából elégítse ki.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

juliann, 2014.09.23 20:27

@VoIe: Amit én láttam ,ezek szerint a szervízbe FOG menni !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2014.09.23 20:00

@juliann: "Ma láttam teljesen elektromos kicsi SMART autót ,sírós hangja volt !!!"

Erdekes, amikor en lattam kb. egy eve elektromos Smart -ot, akkor semmi "siros" hangja nem volt. Rohangal itt a kornyeken par elektromos auto, egyiknek sincs kulonos hangja, pedig nagyon eltero modellek ( Tesla Roadster, BMW i3, Smart, Leaf... ).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2014.09.23 17:16

@Abel: Vajon ha kereskedö rendel tölük ,pár darabot tüdnak-e eladni???

A Novaccu Kft. a technológia egyedüli tulajdonosa, ami még nincs szabadalmaztatva, de nem is kívánjuk mi szabadalmaztatni,

Megjegyzés:::Mindent amit lehet szabadalmi oltalommal kell védeni,különben ellopják !!!

Még egy:::Ma láttam teljesen elektromos kicsi SMART autót ,sírós hangja volt !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abel, 2014.09.23 04:03

Novaccu Kft. rendelkezik egy új típusú villamosenergia tároló akkumulátor
gyártástechnológiájával, ami a ?NOVACCU AKKUMULÁTOR? amely alkalmas az
elektromos autók villamosenergia ellátására.
Ez a berendezés a jövő energiatárolója, amire egy új iparágat lehet építeni.
-Ujj anyagok az energiatárolásban .
A rendszer rövid jellemzői:
? Gyors újratöltési lehetőség: 100%-ra való feltöltés néhány percet vesz igénybe
? Nagy energiasűrűség
? Környezetbarát villamosenergia-ellátás
? Novaccu tárolt energia korlátlan ideig (akár több tíz évig) veszteség
nélkül tárolható (nincs önkisülés)
? A technológia további előnye, hogy szállítása veszélytelen
Felhasználási lehetőségek:
? A NOVACCU tároló kiválthatja a szénhidrogén hajtású járművek energiaellátását
? Alkalmas a nap- szél- víz- és atomenergia által termelt villamosenergia tárolására,
ipari mennyiségben
? Elektromos járművek hajtására használható villamosenergia tárolására
A ?NOVACCU AKKUMULÁTOR? teljes technológiáját értékesíteni szeretnénk.
A Novaccu Kft. a technológia egyedüli tulajdonosa, ami még nincs szabadalmaztatva, de nem is kívánjuk mi szabadalmaztatni, a technológiát szeretnénk értékesíteni.

Company for Production, Development and Trading of Chemical Power
Novaccu akkumulátor adatlapja
Novaccu 15
külső méret 80*80*40 cm
súly 20 kg
kapacitás 15 kW/óra
Öszehasonlitva a hagyományos energiatárolók
Ni-Cd: 60 to 100 Wh / kg
Ni-MH, 90 -120 Wh / kg
Li-ion and polymer: 100 -180 Wh / kg.
No-Va, .680-770 Wh / kg
Ez volt 2 éve .Most meg valahol fogja gyártani az ujj tulajdonos
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2014.09.22 17:02

@RealMan: A lithium alapú akksik sokkal drágábbak, az elméleti ciklusszámuk 1000-2000, de elképzelhető, hogy ennél többször is lehet őket tölteni.

http://www.solaranlagen-portal.com/photovoltaik/stromspeicher/rwe-homepower-solar

Der RWE Speicher setzt auf die Lithium-Ionen Speichertechnologie. Dadurch erreicht der Photovoltaik Speicher sehr gute technische Werte. Mit 6.000 Speicherzyklen, 90% Entladetiefe und rund 20 Jahren prognostizierter Lebensdauer spielt der RWE Homepower Solar in der obersten Liga mit. Dazu ist der Photovoltaik Speicher AC gekoppelt (vorhandene Wechselrichter muss nicht getauscht werden) und versorgt den Haushalt 3-phasig mit Strom. Bei Netzausfall schaltet der RWE Speicher binnen 5 Sekunden auf Notstrombetrieb um.

Válasz:::Az RWE árulja a 6 000-szer tölthetö Lithium akku-t !!!

Kennzahlen RWE Homepower Solar S
RWE Homepower Solar M
RWE Homepower Solar L
Technologie Lithium-Ionen (Lithium-Eisenphosphat)
Nennkapazität
in kWh
4,6 - 6,0
(10 - 13 Batteriemodule)
6,0 - 10,1
(13 - 22 Batteriemodule)
10,1 - 13,8
(22 - 30 Batteriemodule)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html