BUX
38657

Óriási árengedményekkel indul a hét

Utólag az amerikai Fekete Pénteket is pozitívan értékelik a piacok, ami jó jel a legnagyobb vásárlási időszak, a karácsonyi szezon előtt. A forgalom egyre nagyobb része tevődik át az internetre.

NAPI, 2010. november 29. hétfő, 08:24

A National Retail Federation (NRF) kutatása szerint csütörtök és vasárnap között a tavalyi megfelelő időszakhoz képest 8,7 százalékkal töben, 212 millióan mentek el vásárolni, és 6,4 százalékkal többet, 365,3 dollárt költöttek el átlagosan, amivel összesen 45 milliárd dollárra nőtt a kiskereskedők összes árbevétele.

A ShopperTrak piackutató felmérése szerint ugyan kevésbé volt látványos a pénteki forgalomnövekedés, ám elemzői megállapították, hogy az elmúlt évekhez képest a recesszióhoz szokott amerikai fogyasztók józanabbul mérlegelnek a boltokban, és egyre többen néznek körül az interneten is.

A legnagyobb amerikai kiskereskedelmi hálózat, a Wal-Mart például “Kiberhétnek" (Cyber Week) nevezett akciókkal próbálkozik, hasonlóan a Best Buyhoz és az Amazonhoz; ez elemzők szerint arra utal, hogy az öt éve indult, a péntekihez hasonló árengedményeket nyújtó Kiber Hétfőt már néhány nappal korábban beindítanák a netes kereskedők.

Az NRF szerint az internetes forgalom 11 százalékkal nőtt tavalyhoz képest a most induló szezonban, a tavalyi 72 százalékkal ellentétben idén már az internetes kiskereskedők 90 százaléka vezet be jelentős árengedményeket.