BUX

Pörgősen indult a Fekete Péntek

Őrült árengedményekkel próbálják üzleteikbe csalogatni a látogatókat az amerikai kiskereskedők a karácsonyi szezon indulását jelző Fekete Pénteken, a becslések szerint körülbelül 138 millióan indultak a bevásárlóközpontokba, ám egyelőre ellentmondásos hírek vannak arról, hogy milyen lelkesedéssel vásárolnak.

NAPI, 2010. november 26. péntek, 16:02

Míg tavaly csupán 0,4 százalékkal nőtt a Fekete Péntek árbevétele a megelőzhez képest, idén már 2,3 százalékos bevételnövekedésre számít az amerikai kiskereskedők szövetsége.

A szövetségi szerint a tavalyinál 4 millióval többen indulnak neki a bevásárlóközpontoknak. A UBS és az ARG közvéleménykutatása szerint a tavalyi 37 százalékkal ellentétben idén a fogyasztók 49 százaléka vesz rész az előkarácsonyi shopping-őrületben.

Bár a jelentések szerint az ilyenkor megszokott tömött sorok és tömegjelenetek egyelőre elmaradtak, ez nem is részben azért van, mert a kiskereskedelmi forgalom egyre nagyobb része zajlik az interneten, ahol például az Amazon szintén jelentős árengedményekkel próbálkozik.

A hagyományok szerint azért hívják fekete pénteknek ezt a napot az amerikai kereskedők, mert gyakran ilyenkor érik el a nyereséget az évben először - az árengedmények ugyanis leginkább azt szolgálják, hogy a beindult fogyasztók ezek mellett rengeteg teljes árú terméket is vegyenek.