Radikális javaslattal állt elő Merkel kihívója

Martin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.
Szepesi Anita, 2017. augusztus 11. péntek, 12:55

A javaslat része Schulz német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervének, amelyről a liberális Süddeutsche Zeitung számolt be pénteki számában  - írta az MTI.

A kancellárjelölt javaslatában világosabb szabályozást követel az autóiparban, valamint szigorúbb következményeket arra az esetre, ha egy gyártó megszegi a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Schulz szerint nagyobb nyomást kell gyakorolni az iparágra, ezért szeptemberre újabb dízelcsúcs összehívását sürgeti. Az tanácskozáson - véleménye szerint - mérlegre kellene helyezni az eddigi eredményeket. Amennyiben pedig ezek nem elégségesek, akkor a hardverfrissítést, azaz a technikai átalakítást is napirendre kell venni, természetesen a gyártók költségére.

A javaslatban az is olvasható, hogy a német autóiparnak előrébb kell lépnie az elektromosautó-gyártásban, ehhez pedig egyebek mellett létre kellene hoznia Németországnak egy saját gyárat az e-járművekhez szükséges akkumulátorok előállításához.

Barbara Hendricks német környezetvédelmi miniszter és Brigitte Zypries gazdasági miniszter a dpa német hírügynökségnek nyilatkozva támogatták párttársuk Martin Schulz kvótaötletét az e-járművekre.

Michale Fuchs, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és bajor testvérpártja, a Keresztényszociális Unió (CSU) közös parlamenti (Bundestag-) frakciójának helyettes vezetője szerint azonban a kötelező európai kvóta nem a megfelelő út, helyette egységesen kellene szabályozni Európában a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Angel Merkel német kancellár még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében - mondta pénteken egyik szóvivője. A kancellár nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bahnsteig_Eins, 2017.08.12 20:21

@atombandi: tehát 14 éves tevékenység után sikerült... újabb bóvlikötvényt kibocsátaniuk! Ez ám a karrier!

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.08.12 19:57

@Bahnsteig_Eins:
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/itt_a_tesla_ujabb_nagy_dobasa_es_elon_musk_ujabb_nagy_bemondasa.259261.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

ugy nez ki tobb es tobb autot kell gyartaniuk, egy gyar mar nem lesz eleg hozza...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.08.12 19:53

@atombandi: miben egyeduralkodó?? Mit tud a Tesla amit más autógyártók nem tudnak? Szinte minden más autógyártó kihozta már a saját elektromos modelljét, túl nagy kereslet nincs rájuk (se). Ha volna, a hatótáv meg az aksi hatékonysága már tényleg gyerekjáték volna ezeknek a tapasztaltabb autógyáraknak. Nem, kizárólag a "hype", a médiafigyelem, és persze a szebb napokat látott amerikai autógyártás miatt sértett nemzeti önérzet az, ami még, ha nem is életben, de legalább lélegeztetőgépen tartja a Teslát ideig-óráig, mert műszakilag, technológiában az égvilágon nem nyújt se újabbat, se jobbat mint külföldi versenytársai.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.08.12 19:37

@Bahnsteig_Eins:
ahhoz kepest mindenki lohol utanuk, hogy megcsinaljak legalabb a felet annak, amit ok tudnak. pedig a villanymotor nem nagy dolog, az autogyarto brandek megprobaltak visszafogni, hiszen ez az egyetlen kozel monopolhelyzetet garantalo termekuk, amivel az uj gyartokat tavol tudtak tartani a husos fazektol. most meg ott allnak knowhow nelkul egy rakat penzzel es kurvara nem tudnak osszerakni valami mukodo koncepciot. a tesla megeri a penzet. a tozsde sosse a jelent, hanem a jovot arazza. marpedig abban a tesla szinte egyeduralkodo...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.08.12 19:22

@atombandi: "kvazi minden multi ezt csinalja"

Nem, nincs az a multi ami 14 év veszteség után még egy centet is tenne egy pénznyelő, halvaszületett "üzletbe". Az ilyesmit úgy hívják hogy pilótajáték, az eltarthat ennyi ideig amíg kipukkad a lufi, lásd pl. Quaestor. Egyébként a Tesla indulásakor, illetve felfutásakor még drága volt az olaj, ez igazolhatta volna egy olcsóbb alternatíva, azaz a villanyautók létjogosultságát, de a Tesla ezekben az években sem tudott soha nyereséges lenni, csak az állami támogatások milliárdjait nyelte számolatlanul. Most, rekordalacsony olajáraknál nagyon sötétnek kell ahhoz lenni, hogy ebben a nehézkes, költséges, megbízhatatlan technológiában higgyen az ember.

ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html