Tesznek a fiatalok a válságra

Az IBISWorld kutatása szerint a fiatalok sokkal kevésbé érzik a gazdasági válság következményeit, a minőségi ruhák és elektronikai cikkek továbbra is kihagyhatatlan kiegészítőt jelentenek számukra.
NAPI, 2009. augusztus 17. hétfő, 17:35

Az IBISWorld tanulmánya szerint a növekvő munkanélküliség és gazdasági bizonytalanság ellenére Ausztrália fiataljai számára a gazdasági válság csupán egy szüleik számára gondot jelentő tényező - írja a Reuters.

A felmérés szerint a legtöbb tini életvitelét nagyban támogatja a család, a diákmunkával szerzett saját pénzüket pedig főleg a legújabb divat szerinti cikkek beszerzésére vagy éppen szórakozásra költik - 80 százalékuk rendelkezik ilyen bevételi forrással.

Más nyugati országokban - így az Egyesült Államokban vagy Nagy-Britanniában - ahogy a gazdaság egészét, úgy a fiatalok életét is jobban érinti a recesszió, ennek ellenére zsebpénzünket ausztráliai társaikhoz hasonlóan költik el ők is - mondta Raghu Rajakumar elemző.

A mostani nyugati fiatalok kevesebbet gondolnak a megtakarításra és hamarabb nőnek fel, az előző generációknál sokkal korábban tapasztalják meg a legújabb termékek birtoklásának vagy épp a tengerentúli vakációk érzését - tette hozzá Robert Bryant az IBISWorld vezetője.

A kutatás szerint az olyan közösségi oldalak, mint a Youtube vagy a Facebook növekvő népszerűségével a fiatalok számára elengedhetetlen tartozékokká válnak a legújabb mobiltelefonok, fényképezőképek vagy éppen laptopok - ráadásul a fiúk és lányok körében azonos módon.

A minőségi ruhák forgalmának idei, a válság közepette is várhatóan 2 százalékos növekedése is szoros kapcsolatban áll azzal, hogy e termékek töretlen népszerűségnek örvendenek a tinédzserek körében - teszi hozzá a tanulmány.

HOZZÁSZÓLÁSOK