Új rendszert tesztel a Lidl - borkedvelők előnyben

Lengyelországban tesz egy óriási lépést az internetes értékesítés kiépítése felé a Lidl, az online rendelést a borok piacán teszi lehetővé, amely Magyarországon is kiemelt szerepet játszik a cég tevékenységében.
Barabás Júlia, 2017. november 1. szerda, 07:40

Azt nem jelenthetjük ki, hogy a Lidl elkezdi a borok forgalmazását az interneten, de bevezet egy új értékesítési lehetőséget, ami megkönnyíti  hozzájutást ehhez a termékfajtához - írta Rzeczpospolita. A lengyel piacon november 3-tól új típusú vásárlási formát vezetnek be borkedvelő vásárlóknak.

Az érdeklődők egy megadott cím alatt (winnicalidla.pl) választhatnak az áruházlánc kínálatában levő borokból, majd lefoglalhatják és meg is rendelhetik az árut. Ezt követően a hozzájuk legközelebb eső üzletben átvehetik és ki is fizethetik a kinézett borokat.

Az új lehetőség bevezetését azzal magyarázza a Lidl, hogy a lengyelek ugyan szívesen informálódnak a borokról, de változatlanul nehezen választanak közülük és az a véleményük, hogy a bor drága termék. Emiatt csak az ismert márkákból vásárolnak. A Lidl ugyanakkor úgy látja, hogy megváltoztathatja a vásárlási szokásokat és segíthet a borfogyasztás kultúrájának terjedésében is.

Az újságírók, akiknek a hálózat lehetővé tette az online rendelés kipróbálását, azt mondták, hogy a rendszer használata egyszerű. Mindez nem jelenti azt, hogy a Lidl - Csehországhoz hasonlóan - Lengyelországban is beindítja az online értékesítést, de nem zárják ki ezt lehetőségét sem.

Magyarországon ugyanakkor még semmilyen digitális felületen nem értékesíti termékeit az üzletlánc. Hazai borpalettája viszont széles és igyekszik különlegességeket, befektetésre ajánlott italokat is piacra dobni.

A nyitókép forrása: Mychele Daniau, AFP

HOZZÁSZÓLÁSOK