Újabb közlekedési pofont kaphat Budapest

Az eredeti tervnek megfelelő formájában működésképtelen lenne a BKK által bevezetendő elektronikus jegyrendszer, amelynek kiépítése 28 milliárd forintba kerül. Külön gondot okozhat, ha a HÉV-et eladják az államnak. A főváros már betolt egy nagy halom pluszpénzt a projektbe.
Napi.hu, 2016. május 4. szerda, 13:31

Az eredeti szerződésben rögzített feltételekkel működésképtelen lehet a budapesti tömegközlekedésre tervezett elektronikus jegyrendszer - jelentette a Népszabadság. A rendszert megvásárló BKK úgy gondolta, hogy a szállító német Scheidt & Bachmann technológiáját saját erőből egyesíti a sajátjával, ám ez nem lehetséges.

Jelenleg nincs, aki összehangolja a rendszer két különálló elemét, és ez még nem minden. A Budapesten telepítendő technológia minden eleme bizonyított már külföldön, ám nem együtt, hanem csupán külön-külön. A különböző műszaki megoldások technikai egyeztetése egyelőre nem megoldott.

A jelen helyzet szerint a jegyként-bérletként működő kártyák leolvasói és a központ közötti kapcsolat túl lassú lenne, ami például elfogadhatatlan sorállást teremtene a metróállomások beléptetőkapui előtt és időigényes a jegyellenőrzés a járműveken.

A Népszabadság úgy tudja, hogy a BKK a 2014-ben kötött szerződés módosításával orvosolná a gondokat. A tárgyalások hónapok óta folynak a német cég és a BKK új vezetősége között. A változtatás pluszköltségéről semmit sem lehet tudni. Tovább bonyolíthatja a helyzetet, hogy az a HÉV-üzletág állami tulajdonba adása miatt - mai megváltoztatja az eredeti feltételeket - az EBRD felmondhatja a projekthez adott hitelét.

A főváros korábban elismerte, hogy a tervezett 5,3 milliárd forintot felül további hatmilliárdot kellett betolnia a fejlesztésbe.

HOZZÁSZÓLÁSOK