A világ harmadik legnagyobb konténer-kikötőt üzemeltető vállalata, a Dubai Ports (DP) leányvállalataként a Jafza (Jebel Ali Free Zone) a világ legnagyobb mesterségesen készült kereskedelmi kikötőjének területén fekszik - írja az MTI.

A Jafza tavaly 11,3 milliárd dollár értékben bonyolított le áruforgalmat Kínával. Az övezet második legnagyobb kereskedelmi partnere Szaúd-Arábia volt tavaly 7 milliárd dollárral, a harmadik pedig Vietnam 4,3 milliárd dollárral. Az övezet teljes forgalma tavaly olaj és olajtermékek nélkül 80,2 milliárd dollár volt, 17 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. (A júliusi külkereskedelmi forgalom azonban összességében csalódást okozott Kínában.)

A Jafza fontos átrakó szerepet tölt be a világkereskedelmi forgalomban, a vállalatok szabadon hozhatják be és exportálhatják újra termékeiket - mutat rá a közlemény. Az övezet tavaly forgalmának 49 százalékát gépipari, elektronikai és villamosipari cikkek tették ki. A második helyen az olaj és a földgáz, valamint olajipari termékek álltak 16 százalékkal. Az élelmiszerek és romlandó cikkek 8 százalékát tették ki a forgalomnak, a textilipar és ruházati cikkek pedig 7 százalékát. Járművek és autóipari alkatrészek a forgalom hat százalékát adták.

Az ázsiai-csendes-óceáni régióval 32,4 milliárd dollár forgalmat bonyolított tavaly a kereskedelmi átrakóövezet. A közel-keleti forgalom 27,2 milliárd dollár, az európai 9,9 milliárd dollár volt. Az amerikai kontinenssel folytatott kereskedelem 5,5 milliárd dollárt, az afrikai kontinenssel folytatott pedig 5,0 milliárd dollárt tett ki tavaly.