Utolsó figyelmeztetés a metró ügyében

A 3-as metró szellőzőrendszerei olyan rossz állapotban vannak, hogy ha bármilyen okból füst keletkezne az alagútban, nem tudnák biztosítani az utasok mentéséhez szükséges füstmentes időszakot. És ez csak az egyik olyan probléma, amelynek megoldása nem tűr halasztást.
Komócsin Sándor, 2017. június 1. csütörtök, 09:12

Napról napra növekszik az utazás kockázata a 3-as metrón, s ha a kormányzat nem fizeti ki a felújításhoz szükséges többletköltségeket, akár katasztrófa is történhet - reagált Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a Magyar Nemzetnek arra, hogy az elmúlt napokban felvetődött, akár el is maradhat rekonstrukció.

Az egyik legsúlyosabb gond az 1970-es években gyártott szellőztetőberendezésekkel van. Ha két megálló között az alagútban tűz vagy bármilyen okból füst keletkezne, a jelenlegi technika alkalmatlansága miatt nem tudnák biztosítani a mentéshez szükséges, a nemzetközi előírások szerinti 30 perces füstmentes időszakot - fejtegette a szakember.

A teljes felújítás nélkül még az új szerelvényekkel is baj lehet, ugyanis kiderült: hiába állítottak forgalomba már több járművet, azoknál - az elavult áramellátó rendszer miatt - le kellett tiltani az áram-visszatáplálási funkciót. Légkondicionáló nincs, így nem működik a hűtőrendszer.

A napilap értesülései szerint a napokban ülésezett az európai uniós operatív programok monitoringbizottsága is. Kiderült, hogy lehet,hogy végül mégiscsak a kormánynak kell a zsebébe nyúlnia, ugyanis a 3-as metró felújításának elmaradása a brüsszeli előírások alapján veszélyezteti Magyarország 2014 és 2020 közötti EU-támogatásának lehívását.

HOZZÁSZÓLÁSOK