A kínai reklámiparnak nagy üzlet a focivébé

Kína bemutatkozása a Dél-Koreában és Japánban most zajló labdarugó-világbajnokságon rendkívüli üzleti lehetőségeket nyújt a reklámiparban érdekelt cégek számára és a 1,3 milliárd piacot megcélzó hirdetőknek alkalmat ad arra, hogy felkészüljenek a 2008. évi pekingi olimpiával kapcsolatos boomra - állítják a Reuters általidézett elemzők.
Sebő Gábor, 2002. június 6. csütörtök, 10:32

Az ország legnagyobb reklámköltségvetésével dolgozó kozmetikai cég például nehezen megszerezhető belépőjegyek kisorsolásával igyekszik a vásárlói kedvet fellendíteni; több terméken a nemzeti válogatottat sikeresen felkészítő, máris nemzeti hősként tisztelt Bora Milutinovics edző képét helyezték el. Az AC Nielsen piackutatóintézet helyi érdekeltségének vezetője szerint a jelenlegi futballáz Kínában a reklámozók számára még inkább kiaknázható, mint a fejlettebb országokban; a fogyasztók figyelmét a különböző termékek vagy szolgáltatások iránt viszonylag egyszerűbb felkelteni és viszonylag olcsóbban fenn lehet tartani. A szerzői jogok igen laza törvényi szabályozása miatt azonban a gyártóknak szembe kell nézniük azzal, hogy a jelentős promóciós költséggel előállított hasznon illegális termelők sokaságával kell osztozniuk - tette hozzá. Példaként az Adidas céget hozta fel; a német divat- és sportszergyártó és a fociválogatott között létrejött támogatási szerződést követően azonnal másolt felszerelések milliói árasztották el az országot.

HOZZÁSZÓLÁSOK