BUX
37575

A Lidl pert indított az árak összehasonlítása miatt

Luxemburgtól kért állásfoglalást a belga bíróság azzal a keresettel kapcsolatban, amelyet a Lidl áruházlánc indított egy konkurens cég összehasonlító hirdetése miatt - írja az euractiv.hu.

NAPI Online, 2006. március 20. hétfő, 10:57

A Colruyt két éve indított reklámkampányt Belgiumban, amelyben más áruházak - köztük a Lidl - áraival összehasonlítva olcsóbbnak mondta magát. A Lidl azért indított keresetet, hogy a céget tiltsák el ettől a reklámozási gyakorlattól, ezek a hirdetések ugyanis ellentétesek a megtévesztő és összehasonlító reklámokról szóló irányelvvel, és az azt átültető belga szabályokkal.

A belgák arról kértek állásfoglalást az Európai Bíróságtól, hogy a közösségi irányelv értelmében tilos-e a reklámozó általános árszínvonalának összehasonlítása a versenytársakéval úgy, hogy egyes kiválasztott termékek árainak összehasonlításából vonnak le általános következtetést, azt a benyomást keltve, hogy a reklámozó összes terméke olcsóbb. A belga bíróság arra is kíváncsi, hogy összehasonlító reklám csak konkrét áruk vagy szolgáltatások árának összevetését engedi -e, vagy az összességében azonos szükségletet kielégítő áruválaszték tekintetében is alkalmazható?