A Suzuki már az indiaiak autója is

Az indiai piac bővülésének köszönhetően erőteljesen emelkedett a Suzuki nyeresége.
Dzindzisz Sztefan, 2017. augusztus 3. csütörtök, 09:17

A negyedik legnagyobb japán autógyár csütörtökön közölte, hogy üzleti évének június 30-án végződött első negyedében működési eredménye 85,1 milliárd jenre (769 millió dollár) emelkedett az egy évvel korábbi 59,2 milliárd jenről. A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők csak 73,96 milliárd jenre számítottak.

A vártnál jobb eredmény főleg annak köszönhető, hogy Indiában, amelyre a Suzuki globális forgalmának mintegy fele jut, 14,3 százalékkal nőttek az eladások. A Suzukinak 56,2 százalékos részvénypakettje van a Marutiban, India legnagyobb autógyárában. Ennek piaci értéke 30 milliárd dollár körül van, több mint a Suzuki 20,5 milliárd dolláros piaci tőkeértéke - írja az MTI.

Európában 19,8 százalékkal, Japánban pedig 8,1 százalékkal emelkedett az értékesítés. (Többet kaphat Magyarország a japánoktól.)

A vártnál jobb negyedéves eredmény ellenére a Suzuki továbbra is arra számít, hogy az üzleti év egészében működési eredménye 10 százalékkal, 240 milliárd jenre csökken, mert az árbevétel növekedése nem tudja ellensúlyozni a kutatási és fejlesztési költségek emelkedését.

HOZZÁSZÓLÁSOK