Asszonyok, akik eljutottak a csúcsra

Az üzleti világ legbefolyásosabb női nem könnyű helyzetben lévő nagyvállalatok élén mutatnak fel jó eredményeket.
NAPI Online, 2007. október 2. kedd, 10:55

A Forbes.com üzletasszonyokat sorba rendező listáján a világ legbefolyásosabb nője Indra Nooyi, a PepsiCo 51 éves elnök-vezérigazgatója. Cégének minden mutatója javul: mind az árbevétel, mind az üzemi nyereség, mint az egy részvényre jutó nyereség erősen nőtt 2006-ban. A Quaker Foods 2001-es felvásárlása, amiben Nooyi még mint beosztott vezető kulcsszerepet játszott, bevált és a Pepsi International, amely különösen fontos az indiai származású vezér asszonynak, árbevételét 14, üzemi profitját pedig 21 százalékkal növelte tavaly.

A második helyen az 54 éves Anne Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója áll, akinek irányításával a cég részvénye kimászott a bóvli kategóriából. A befektetők szeretik a társaság visszanyert dinamizmusát. Az elmúlt időszak cégfelvásárlásai, például a Global Imaging Sytems megszerzése 1 milliárd dollár pluszt tesznek hozzá a vállalat forgalmához. Egy év alatt 10 százalékkal nőtt a Xerox részvényárfolyama.

A Forbes-lista dobogójának legalsó fokán az 51 éves Meg Whitman, az eBay elnök vezérigazgatója áll. Neki azzal a nem könnyű feladattal kell megbirkóznia, hogy megtalálja a társaság helyét a web 2.0 világában. Ez eddig sikerült: továbbra is az eBay a világ első számú e-kereskedelmi márkája. A társaság online-fizetési rendszere, a PayPal 34 százalékkal növelte bevételét az elmúlt negyedévben és a vállalat részvényárfolyam 45 százalékkal ugrott meg egy év alatt.

HOZZÁSZÓLÁSOK