Az Aldira fanyalodnak az amerikaiak

A válság nagy győztesei közé kerülhet hamarosan az Aldi: az alacsony árairól híres német kiskereskedelmi lánc a gazdaság gyengélkedése következtében Amerikában is komoly piaci szereplővé válhat.
NAPI, 2009. augusztus 24. hétfő, 12:28

Éves bázison 21 százalékkal, hétmilliárd dollárra növelte a 2008-as pénzügyi évben forgalmát az Aldi az Egyesült Államokban - számolt utána a Spiegel című német lap.

Az újság által idézett, spórolásra kényszerülő amerikaiak mind gyakrabban választják az alacsony áraival csábító német kiskereskedelmi láncot, s ezt támasztják alá a Rasmussen gazdaságkutató intézet adatai is, mely szerint a lakosság több mint fele komoly takarékossági intézkedéseket vezetett be, így válhatott a mindeddig lenézett Aldi az élelmiszer-áruházak piacának jelentős szereplőjévé.

A globálisan 8210 bolttal rendelkező hálózat idén avatta ezredik boltját a tengerentúlon, jövőre pedig újabb 25 texasi egységgel kezdi az évet. Mindezt annak ellenére, hogy az amerikai szokásoktól teljesen eltérő, többezres készlet helyett mindössze 1400 féle árut számláló kínálattal várja a vásárlókat, ráadásul még a szatyorért is fizetni kell.

HOZZÁSZÓLÁSOK