5700 kilométerre Kuala Lumpurtól fedezték fel azt a szárnydarabot, amely valószínűleg egy Boeing 777-es utasszállító része lehet. Erről beszéltek nevük elhallgatását kérő francia és amerikai légügyi nyomozók. A hír segíthet fényt deríteni arra, hogy mi történt a tavaly eltűnt maláj utasszállító géppel.

Az MH370-es járat, amelyen 239-en utaztak, 2014. március 8-án tűnt el. A gép roncsait a hónapokon át folytatott nagyszabású nemzetközi kutatóakció nem tudta felfedezni.

A gép eltűnésével kapcsolatos elméletek között felmerült, hogy a pilóta vezethette szándékosan a tengerbe a repülőt.

A most talált roncsdarabot, amelynek színe eltér a maláj légitársaság színeitől, a Franciaországhoz tartozó Réunion csendes-óceáni szigeten fedezték fel.

Egy francia tévéadó felvételeket mutatott be a darabról, amely feltételezések szerint egy Boeing 777-es fékszárnyának része lehet.

Liow Tiong Lai maláj közlekedési miniszter azt mondta: szakértőket küldtek a szigetre a darab azonosítására.

Az eltűnt repülőt eddig a Csendes-óceán déli részén, az ausztrál partoktól nyugatra keresték, több mint 500 napon át.

A kutatási zónát műholdak által rögzített gyenge jelek alapján jelölték ki, és eddig a gépnek semmilyen darabját, így a repülési adatokat rögzítő fekete dobozokat sem fedezték fel.

Az Új-Dél-Walesi Egyetem számítógépes modellje szerint teljességgel elképzelhető, hogy a tengeri áramlatok 15 hónap alatt a kelet-afrikai partok közelébe sodorták a roncsdarabot.

A kétméteres tárgyon azonosítószámok találhatók, amelyek alapján valószínűleg gyorsan ki lehet deríteni, hogy az eltűnt gép darabjáról van-e szó.

A maláj hatóságok januárban halottnak nyilvánították a gépen tartózkodó összes személyt.

Egy brit légiszakértő szerint a törmelékdarab formája megfelelhet a feltételezett becsapódás után maradó roncsokénak. David Gleave hozzátette ugyanakkor, hogy valaki tréfát is űzhetett, mert az ilyen alkatrészeket gyakran lecserélik és azok hozzáférhetők a piacon.