BUX
39279

Az erős svájci frank Magyarországra űzi a Stadlert?

Ha tovább tart az euró gyengülése a svájci frankhoz képest, akkor a svájci Stadler Rail arra kényszerülhet, hogy magyarországi, vagy lengyelországi érdekeltségeihez telepítsen gyártást - mondta egy lapinterjúban a vasúti kocsik előállításával foglalkozó vállalat tulajdonosa.

MTI-Eco, 2011. augusztus 19. péntek, 12:08

Peter Spuhler az Aargauer Zeitung pénteki számában utalt arra, hogy a mintegy 2.500 fővel dolgozó svájci üzemek 2013 közepéig jól el vannak látva megrendelésekkel, utána viszont újakra lenne szükség. Ha azonban időközben a cég termékei túl drágák lennének az erős frank miatt, akkor "a legrosszabb esetben leépítést kell végrehajtanunk Svájcban" - mondta a lapnak a tulajdonos. Spuhler elmondása szerint a Stadler járművek ára több mint 30 százalékkal ment fel egy év alatt. Most a két-három évvel ezelőtt beérkezett megrendeléseket elégítik ki, akkor egy euró 1,50 svájci frankot ért, most 1,13 körül van az árfolyam. Mivel sok ügyfél euróban fizet, a cég komoly bevételkiesést szenved el. A Stadler 2005-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát. A magyar vasúton 60 FLIRT motorvonat fut, Pusztaszabolcson karbantartó, Szolnokon gyártóbázisa működik. A Stadler Magyarországon Szolnokon eddig 6,7 milliárd forintot, Pusztaszabolcson 2,3 milliárd forintot fektetett be.