BUX
38232

Az Inditex lenyomja a H&M-et

A két legnagyobb európai ruházati lánc, a spanyol Inditex és a svéd Hennes & Mauritz is jelentős árbevétel-növekedésről számolt be, előbbi azonban lényegesen dinamikusabban bővít.

Kasnyik Márton, 2010. december 15. szerda, 10:09

Az Inditex - többök között a Zara és a Berschka márkák tulajdonosa - az év első kilenc hónapjában a várakozásoknak megfelelően 42 százalékkal 1,18 milliárd euróra növelte nettó profitját a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva; az árbevétel ugyanekkor 14 százalékkal nőtt. Változatlan árfolyamokon ez 10 százalékos árbevételnövekedésnek felel meg.Az Inditex beszámolója szerint elsősorban a feltörekvő piacokon értek el komoly növekedést, ezért a stagnáló spanyol piac részesedése a tavalyi első féléves 32 százalékról 28 százalékra esett.A Hennes & Mauritz novemberi összehasonlítható - tehát a már tavaly is létező boltokban elért - árbevétele 8 százalékkal nőtt novemberben, némileg elmaradva az elemzői várakozásoktól. A teljes árbevétel ugyanebben a hónapban 17 százalékkal nőtt, szintén a várakozástól elmaradva.Miközben az Inditex részvényárfolyama idén eddig 45 százalékot emelkedett - ugyanebben az időszakban a spanyol bluechipek 15 százalékot estek -, addig a H&M csupán 18 százalékkal drágult.