BUX
39359

Ázsiát célozzák a luxusmárkák

A kiskereskedelmen belül a legaktívabb szektor a luxuscikkeké és a válság is kevésbé sújtotta a forgalmat.

NAPI, 2010. augusztus 2. hétfő, 11:55

A luxuscikk-kereskedelem a legaktívabb és leginkább terjeszkedő kiskereskedelmi szektor, amely az új üzlethelyiségek nyitások 23 százalékát tudhatja magáénak 2010 első félévében - derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb kutatásából, amelynek keretében a világ 69 országában 294 legnagyobb kiskereskedelmi hálózatot vizsgált, kiemelve a szektorok és régiók közötti különbségeket. A világszerte érezhető gazdasági lassulás ellenére a luxusmárkák forgalmazása egyre inkább globalizált, a luxusbrandek többsége mind a három nagy régióban képviselteti magát. A luxuscikk-kereskedők átlagosan a világ 25 országának 50 nagyvárosában tevékenykednek, így a szektorban ők büszkélkedhetnek a legjelentősebb globális jelenléttel, amely a feltörekvő piacokon történt bővülésekkel még tovább nőtt. A legnagyobb célpiac Kína, a legnépszerűbb célpont pedig továbbra is Hong Kong, ahol a CBRE által vizsgált márkák 91 százaléka képviselteti magát. A második London, ahol a brandek 87 százaléka van jelen, a harmadik pedig Dubai 85 százalékkal. Összesítve, a Top 15-ös listán nyolc város Ázsiában található, sőt az első tízbe csak London, Párizs és Milánó fért bele.

A kiskereskedők terjeszkedési stratégiája a globális gazdaság teljesítményét tükrözi. A luxusmárkákat azonban kevésbé sújtotta a recesszió, mint a középkategóriás üzleteket - mondta Borbély Gábor, a CBRE regionális elemzője. A jobb növekedési kilátások miatt a luxuscikk-kereskedők inkább a fejlődő, BRIC országokra fókuszálnak az Európai Unió helyett. Közép-Európa városai természetesen a Londonhoz vagy Párizshoz hasonló divatfővárosoknál is kevesebb figyelmet kapnak. A budapesti kiskereskedelmi piacra sem léptek be új, nagy nevek: a luxusmárkák sokkal kevésbé aktívak a fővárosban, mint a válság előtt voltak.