A német Daimler-Benz AG még hétfőn bejelentette, hogy a szlovén vasútvonal túltelítettsége miatt kénytelen kecskeméti gyárából négy vonatot, 738 Mercedes gépjárművel a koperi helyett a brémai kikötőbe irányítani.

Amennyiben Ljubljana nem oldja meg hamarosan a koperi kikötőhöz vezető vasútvonal problémáját, úgy nemcsak a Mercedesszel kötött szerződése kerülhet veszélybe, hanem a Távol-Keletről Európába szállítandó kocsik behozatala is bizonytalanná válhat - írta a horvát lap.

Eközben a Delo szlovén napilap arról cikkezett: amennyiben Szlovénia korábban kétvágányúra bővítette volna a Koper-Divaca 50 kilométer hosszú, normál nyomtávolságú, egyvágányú vasútvonalát, a koperi kikötő a gépjárművek kiszállításában megelőzte volna a barcelonai kikötőt. A lap egy, az ügyet jól ismerő forrásra hivatkozva azt írta: "a németekkel kötött szerződés még nem veszett el, de gyenge lábakon áll".

A Delo szerint a vasútvonal csak az egyik probléma, a másik a raktárkapacitás hiánya. A koperi kikötő és a Koper-Divaca vasútvonal fejlesztésében Magyarország is érdekelt.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a magyar-szlovén kormányülést követően januárban Ljubljanában szlovén kollégájával, Karl Erjavecel arról is tárgyalt, hogy a koperi kikötő és az oda vezető vasútvonal fejlesztésében magyar vállalatok komoly szerepet játszhassanak, különös tekintettel arra, hogy a koperi a magyar vállalatok által leginkább használt kikötővé vált