BUX
38616

Bronzérmes a zuhanásban a magyar autópiac

Tavaly 5,5 százalékkal 13,36 millió darabra csökkent az új autók eladása az Európai Unióban 2009-hez képest, mivel megcsappant a kereslet a kormányok által támogatott roncsprémium-programok kifutását követően - derül ki az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adataiból.

NAPI, 2011. január 14. péntek, 09:41

Németországban, Európa legnagyobb autópiacán - ahol a roncsprémium-program 2009 végén zárult le - az éves forgalom 23,4 százalékkal zuhant. A spanyol piac ugyanakkor 3,1, a brit 1,8 százalékkal bővült. Írországban a 2009-es, 62,1 százalékos zuhanást 54,7 százalékos bővülés követte, míg a görög autókereskedők 35 százalék feletti visszaesés miatt bánkódhattak.

A magyar piac a zsugorodók listáján - Bulgária közel 29 százalékos mínusza után - a 3. helyet érte el, 25 százalékot meghaladó csökkenéssel.

Az év utolsó hónapjában új autók értékesítése 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban, így bő egymillió kocsi talált gazdára. Decemberben a legnagyobb mértékben Spanyolországban esett az értékesítés, 24 százalékkal. Olaszországban a csökkenés 22 százalék, Nagy-Britanniában 18 százalék volt. Franciaországban, ahol a roncsprémium-program 2010 végéig volt érvényben, az új autók decemberi eladása csupán 0,7 százalékkal mérséklődött, miközben Németországban 6,9 százalékkal nőtt.