Az Európai Autógyártó Szövetség (ACEA) adatai szerint a tavalyihoz képest 15 százalékkal emelkedett az újautó-regisztrációk száma az eurózónában júniusban, ez öt és fél éve nem látott bővülési ütemet jelent. Júniusban összesen 1,41 millió újautó regisztráltak a tavaly júniusi 1,23 millió után.

Ennél nagyobb növekedés utoljára 2009 decemberében, közvetlenül a pénzügyi válság mélypontját követő felívelés elején mértek. Akkor jelentős méretű államilag támogatott programok futottak Európa-szerte az autóipar megmentésére - emlékeztet a Bloomberg.

Az ACEA egy héttel ezelőtt megduplázta az eurózóna újautó-piacának idei növekedésére adott előrejelzést. Ez éles ellentétben áll a kínai folyamatokkal, ott májusban több mint két év után először mérték az újautó-piac lassulását.

Európa az egyetlen olyan terület, ahol az újautó-piac kellemes meglepetéssel szolgált. Kína lassul, s a többi feltörekvő piac sem ad igazán életjeleke magáról - mondta Thomas Besson, a párizsi Kepler Chevreux elemzője. Szerinte az eurózóna újautó-eladásai idén összességében 6 százalékkal bővülhetnek. AZ ACEA saját előrejelzése jelenleg 5 százalékos növekedést tartalmaz a korábbi 2 százalék után.

A júliusi immár a 22. hónap volt zsinórban, amikor az eurózóna újautó-piaca növekedni tudott. A növekedést segítette, hogy pünkösd idén májusra esett. Az első féléves bővülés mértéke 8,2 százalékos volt, összesen 7,41 millió úja autó talált gazdára az eurózóna 19 tagállamában.

A német autógyártók közül a Volkswagen 17,2 százalékos, a BMW 15,2 százalékos, míg a Daimler 22 százalékos bővülést ért el. A Ford eladásai 16, a Fiaté 18 százalékkal ugrott, a Peugeot 13 százalékkal nőtt.