BUX
39279

Butlers-csőd: kiderült, mi lesz a magyar üzletekkel

Fizetésképtelenséget jelentett és csődvédelmet kért a Butlers német lakberendezési lánc, a társaság hétfői közleménye szerint az üzletek továbbra is nyitva tartanak, és a dolgozók egyelőre megkapják a fizetésüket. A magyarországi üzletek és a webshop is változatlanul működik tovább - értesült az MTI.

Szabó Zsuzsanna, 2017. január 30. hétfő, 20:36

Az eljárás célja a kölni központú vállalkozás tartós megújítása, versenyképességének erősítése és piaci átpozícionálása - áll a közleményben. Az üzletek és a társaság online áruháza továbbra is üzemel, a csődeljárást irányító ügyvédi iroda pedig már megtette a munkatársak januári, februári és márciusi fizetésének biztosításához szükséges intézkedéseket. Utána ismét a Butlers felelős a kifizetésekért - emelte ki Wilhelm Josten, a vállalat alapítója, ügyvezető igazgatója.

A Vidámnyik Kft., a Butlers márka kizárólagos magyarországi forgalmazója az MTI megkeresésére elmondta: a két cég gazdaságilag egymástól teljesen független, tulajdonosai semmilyen átfedésben sincsenek. Ebből következően a német franchise tulajdonos céget érintő csődvédelmi eljárás közvetlenül nem érinti a magyar vállalatot, melynek pénzügyi helyzete stabil. A kft. nem tervezi egyetlen magyarországi üzlet bezárását sem és a webshop is változatlanul működik tovább.

A német cég élve a csődvédelemmel továbbra is üzemel, cél a vállalat újrapozícionálása, a piacképesség és a versenyképesség biztosítása érdekében. Ennek keretében magyar céget is folyamatosan kiszolgálja termékekkel - kommentálta a hírt a kft.

Az 1999-ben indított vállalkozás ezer embert foglalkoztat és több mint száz lakberendezési boltot üzemeltet Németországban, Ausztriában, Nagy-Britanniában és Svájcban. További mintegy 40 üzlet a kölni cégtől függetlenül, franchise rendszerben működik, többnyire Németországon kívül, a többi között Magyarországon.

A Handelsblatt című német üzleti lap szerint az Ikea versenytársának szánt vállalkozás azért került bajba, mert túl gyorsan bővítette üzlethálózatát, és miközben a fogyasztók mind több lakberendezési cikket vásárolnak az interneten, online áruházának forgalma stagnált, ráadásul megterhelte az euró gyengülése, mert sok árut Ázsiából importál. Így csökkenő bevétel mellett egyre emelkedtek költségei.

A társaság már 2015-ben válságba került, 102,5 millió euró bevétel mellett csaknem 12,4 millió euró veszteséget szenvedett el, tavaly 10 millió euróval csökkent a bevétele - írta a Handelsblatt az online kiadásában.