BUX
39350

Csalódást keltett az Unilever

A világ második legnagyobb háztartási vegyszergyártója, a holland Unilever profitja ugyan 40 százalékkal nőtt a második negyedévben, ám az árbevétel növekedése – elsősorban az euró gyengülése miatt – nem érte el a várt szintet.

NAPI, 2010. augusztus 5. csütörtök, 09:21

Az Unilever termékeladásokból származó árbevétele 3,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest, elmaradva az elemzők 4 százalékos növekedésről szóló várakozásaival.A teljes árbevétel 12 százalékkal 11,8 milliárd euróra nőtt; a vállalat árbevételének 30 százalékáért felelő Nyugat-Európában 2,2 százalékkal kevesebb bevétel folyt be.Paul Polman, a cég vezérigazgatója szerint a továbbra is lassan térnek csak magukhoz a piacaik, különösen a fejlett országokban törékeny a fogyasztói bizalom.Az Unilever 1,06 milliárd eurós nettó profitja ugyan felülmúlja a tavalyi második negyedéves 758 millió eurós nyereséget, ám némileg elmarad a Bloomberg elemzői által várt 1,08 milliárd eurótól.