A lap arról cikkezett, hogy az állam kedvezőtlen, rövid távú hiteleket vett fel magas kamattal, és most nem tudja fizetni azokat. Három év alatt 2,2 milliárd eurónak megfelelő összeget kellene törlesztenie.

A szakemberek által összeállított tanulmányból kiderül, hogy a horvát autópálya-vállalat (HAC) és a Rijeka-Zágráb autópályát üzemeltető cég (ARZ) nem tudja rendezni adósságát újabb hitelfelvétel nélkül, ezért a kormánynak folytatnia kell a vállalatok átszervezését.

A lap úgy véli, bárhogy is döntsön a kabinet, ebben az évben nem tudja megoldani az autópályák ügyét.

A tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális minisztérium úgy véli, az autópályák koncesszióba adása jó döntés volt, mivel így csökkenteni lehet ez államadóságot. A tárca emlékeztetett: az üzemeltetésre 2014. november 28-áig lehet beadni a pályázatokat, és 2015 elejére lezárulhat a koncessziós tender.

A lap összesítése szerint, olyan infrastruktúrát épített ki az ország az elmúlt években, amelynek költségei meghaladják pénzügyi lehetőségeit.

"A horvát autóutak a legjobbak közé tartoznak Európában, ezért is volt olyan drága a megépítésük. Még akkor is, ha kivonjuk belőle azt a sarcot, amelyet a szervezett bűnözőknek és más "érdekeltségi köröknek" kifizettünk. Vigasz, hogy az utak maradnak. Ha sikerül kivenni azokat az állami költségvetéstől, először végzünk jó munkát" - írta a lap.