BUX
39950

Csökkent a Metro nyeresége

A vállalat árbevétele az ázsiai piacokon nagyot nőtt, de ennek ellenére csökkent a német cég nyeresége a második negyedévben.

NAPI, 2010. augusztus 2. hétfő, 12:06

A legnagyobb német kereskedelmi vállalat, a Metro nyeresége 52 millió euróról 44 millió euróra csökkent a második negyedévben, ugyanakkor cég forgalma 2,4 százalékkal, 15,7 milliárd euróra nőtt - írja a Marketwatch. A megkérdezett elemzők 87 millió eurós profittal és 15,77 milliárdos bevétellel számoltak.A társaság bevételei Németországban 2,2 százalékkal csökkentek, nemzetközi viszonylatban viszont 5,4 százalékkal nőttek, főként annak köszönhetően, hogy az afrikai és ázsiai forgalom 17 százalékkal bővült. A beruházásokra elkülönített forrásokat 200 millió euróról 2,1 milliárdra növelte a cég. Ez - a Metro szerint - a jele annak, hogy a vállalat mostantól újra a növekedésre és a terjeszkedésre fókuszál. Idén a vállalat arra számít, hogy a forgalom meghaladja a tavalyit, de nem éri el a közép távon tervezett éves 6 százalékos bővülési ütemet.