Ebben egyebek között az játszott szerepet, hogy gyengén alakult vezető termékei, így a Barbie babák és a Fisher-Price játékok iránti kereslet.

A Hot Wheels autómodelleket is gyártó Mattel cég egyszeri tételek nélküli részvényarányos vesztesége 14 cent lett. Ez jóval meghaladta az elemzői várakozások átlagában szereplő 9 centet.

A Mattel bevétele az egy évvel korábbihoz képest 2 százalékkal 974,5 millió dollárra emelkedett, ami elmaradt a szakértők által várt 979,7 millió dollártól.

A Barbie babák eladása 5 százalékkal esett a június végével záródott három hónapban éves szinten, a 6 éves kor alatti korosztálynak szánt Fisher-Price játékok értékesítése pedig 3 százalékkal csökkent.

A Mattel versenytársa, a szintén amerikai Hasbro is a héten tette közzé negyedéves számait. A vállalat eladásai éves szinten 11 százalékkal, 972,5 millió dollárra emelkedtek a második negyedévben, elemzők előzetesen 974,2 millió dollárral számoltak. A Hasbro második negyedéves profitja azonban meghaladta a 45 centes elemzői várakozásokat: 67,7 millió dollár, részvényenként 53 cent volt a tavalyi év azonos időszakában elért 52,1 millió dollár, részvényarányosan 41 cent után.