BUX
38616

Csúnyán félrevezeti az utasokat a fapados

Nem könnyíti meg az utasok helyzetét a naponta 50 járatot törlő Ryanair - véli a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

Szász Péter, 2017. szeptember 18. hétfő, 16:10

Az ír Ryanair nemrég jelentette be, hogy október végéig napi 40-50 járatát törli. A fapados légitársaság külső körülményekre fogja, hogy mostanában többet késnek, mint kellene és most ezen szeretnének változtatni.

A FEOSZ szerint aki kizárólag repülőjegyet vásárolt, és maga foglalta külön a szállást, bérelt autót, fizetett be egyéb programokat, ezeket a költségeket nem fogja visszakapni, ugyanis az úgynevezett következmény károk esetében a légifuvarozók kizárják kártérítési felelősségüket.

Az utasoknak alapvetően két lehetőségük van. Vagy visszakapják a jegy vételárát, vagy átfoglalhat. Az első esetben 2 nap áll a társaság rendelkezésére, hogy fizessen, a Ryanair azonban 7 munkanapot ígér. Ez a FEOSZ szerint tisztességtelen és jogszabálysértő.

Ha valaki az átfoglalást választja, akkor az egyéb költségek tekintetében az utasoknak díjmentesen a következőket kell felajánlani:

a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket, szállodai elhelyezést, ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges, vagy ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia, szállítást a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között. Az utasoknak díjmentesen két telefonhívást, telex (!) vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését is fel kell ajánlani. Amennyiben egy várost vagy régiót több repülőtér szolgál ki, és az utasnak a helyfoglaláshoz képest egy alternatív repülőtérre induló légijáratot ajánlanak fel, akkor a Ryanairt terheli az utas átszállításának a költsége az alternatív repülőtérről arra a repülőtérre, amelyre a jegyet váltották - írja az egyesület.

Ha ezeket a légifuvarozó mégsem ajánlja fel, akkor utólag köteles megtéríteni az indokoltan felmerülő, számlával igazolt költségeket.

Abban az esetben nem jár kártalanítás, ha időben kapott tájékoztatást az utas a járat törléséről: azaz,

ha a menetrend szerinti indulási időpont előtt legalább két héttel tájékoztatták az utast a járat törléséről,vagy két héttel és legkésőbb hét nappal tájékoztatták az utast a járat törléséről és átfoglalást ajánlottak számára, lehetővé téve, hogy legfeljebb a menetrend szerinti indulás időpontja előtt két órával korábban induljon és végső célállomást a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb négy órás késéssel érje el,vagy hét napon belül tájékoztatták a járat törléséről, és átfoglalást ajánlottak számára, lehetővé téve, hogy legfeljebb egy órával a menetrend szerinti indulás időpontja előtt induljon, és végső célállomást a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb két órás késéssel érje el.