Drasztikus termeléscsökkenésre kényszerülnek az oroszországi autógyárak, miután az idén januári személyautó eladások 45 százalékkal maradtak el a tavaly decemberitől és 26 százalékkal a 2014 januáritól a Roszsztat központi statisztikai intézet adatai szerint. A PricewaterhouseCoopers (PwC) arra hívta fel a figyelmet, hogy az előző évihez képest már 2014-ben 10,1 százalékkal, 2,3 millióra csökkent az értékesített gépkocsik száma, elsősorban a rubel értékvesztése miatti áremelkedések következtében.

Ez természetesen kihat a gyártókra. A Renault megrendelések hiányában már tavaly február közepén három hétre bezárta üzemét, a General Motors is három hetes szünetet tartott, majd átállt az egy műszakos termelésre. Mivel az elemzők az árak további emelkedésére számítanak 2015-ben, úgy vélik, több kisebb márka kénytelen lesz kivonulni Oroszországból.

Elméletileg a legjobb helyzetben még a hazai cégek vannak, azonban az adatok ezt sem igazolják - a legnagyobb orosz autógyártó, az AvtoVaz 2014-es nettó vesztesége 3,7-szeresére, 25,4 milliárd rubelre (406 millió dollár) emelkedett. A PwC számításai szerint ha a kormány jelentős támogatást nyújt a gyártóknak, akkor az autóeladások idén csak 20-25 százalékkal, ellenkező esetben 35 százalékkal esnek vissza - írta az RBTH.