"Arra a megállapodásra jutottunk, hogy az együttműködés stratégiai előnyei egyik fél számára sem ütik meg a kívánt szintet" - idézi az MTI Günter Butscheket, a Tata Motors németországi igazgatóját. Mindkét fél nyitott azonban a tárgyalások újrakezdésére egy későbbi alkalmas időpontban - tette hozzá.

A Volkswagen szóvivője Wolfsburgban azt mondta, hogy függetlenül a fejlődő régióknak, mint például Indiának szánt olcsó modellek közös kifejlesztéséről folyó tárgyalásoktól, Kínában már sínen van egy olcsó modell terveinek előkészítése.

Indiai médiajelentések szerint a Volkswagen csak beszállítói szerepet szánt volna a Tatának, annak ellenére, hogy a Tata és a Volkswagen eredetileg egy olyan közös platform kifejlesztését tűzte ki célul, aminek alapján egy kifejezetten az indiai piacra szánt modellt is elő lehetett volna állítani.

A Volkswagen konszern a költséghatékony gyártásban nagy tapasztalattal rendelkező Skodát bízta meg a Tatával folytatott tárgyalások lebonyolítására. A Skoda szakemberei viszont úgy tűnik arra a következtetésre jutottak, hogy saját maguk is képesek az indiai piacon versenyképes olcsó modellt előállítani. Ezt a Volkswagennek Dél-Amerikában is sikerült megoldania.