BUX
39279

Egyiptomi többségi tulajdonba kerül a Euronews

Harmincötmillió eurós tőkeemeléssel 53 százalékos tulajdonrészhez jut a Magyarországon is működő Euronews hírtelevízióban az egyiptomi Naguib Sawiris egyik vállalata - derül ki az Európa legnézettebb hírtelevíziójának közleményéből.

Inforádió, MTI, 2015. február 26. csütörtök, 21:53

A hírtelevízió igazgatótanácsa a közlemény szerint kedden Párizsban tartott ülésén megbízta Michael Peterst, a televízió elnökét, hogy folytasson exkluzív tárgyalásokat annak érdekében, hogy a Sawiris család egyik, Naguib Sawiris által vezetett cége részesedéshez jusson az Euronews tőkéjében. A 35 millió eurós tőkeemeléssel az egyiptomi vállalkozás 53 százalékos részesedéshez juthat a hírtelevízióban.

A lyoni székhelyű hírcsatornának jelenleg 23 köztelevízió a tulajdonosa, amelyek közül 23 százalékkal a France Télévisions francia közszolgálati médiavállalat a legjelentősebb.

"Az elmúlt évtizedben a Euronews híddá vált a nemzetek között. Az európai perspektívának köszönhetően a csatorna iránt egyre nő az érdeklődés az Európai Unióval határos országok részéről. Ez teszi egyedivé a Euronewst" - mondta a közlemény szerint a csatorna elnöke. "Fel akarjuk gyorsítani a növekedésünket. Naguib Sawiris érkezése fantasztikus lehetőséget jelent a Euronewsnak. Ez a befektetés a fejlesztési tervünk gyors megvalósítását teheti majd lehetővé, az európai közszolgálati misszió örökségének megtartása mellett" - tette hozzá Michael Peters.

A növekedési program illeszkedik a Euronews európai küldetésébe, és összhangban áll az Európai Bizottsággal aláírt partnerségi megállapodással - hangsúlyozta a csatorna.

Az egyiptomi tőkeemelést a részvényesek közgyűlésének is jóvá kell hagynia, de erre csak a jelenleg folyó exkluzív tárgyalások után kerül majd sor.

Az Euronews jelenleg tizenhárom nyelven sugározza műsorait, 156 ország 420 millió otthonába jut el. Műsorait 30 ország több mint 600 újságírója állítja össze.

A fenti MTI-képen a hírcsatorna budapesti irodája látható

Visszatér a CNN Oroszországba
Visszatér a CNN Oroszországba; az orosz médiahatóság engedélyezte az amerikai hírtelevízió működését két hónappal azután, hogy az kivonult az orosz piacról. "A CNN hamarosan megkapja a sugárzási engedélyt" - mondta Vagyim Ampelonszkij, a tömegkommunikációt felügyelő Roszkomnadzor szóvivője csütörtökön az RBC hírügynökségnek.A CNN tavaly novemberben jelentette be, hogy kivonul Oroszországból a médiaszabályozási környezet megváltozása miatt. A hírtelevízió adását december 31-ig lehetett fogni. Oroszországban január 1-jén lépett életbe a kábelcsatornákon történő reklámok sugárzását tiltó törvény. A törvényalkotók szerint a szabályozás célja az, hogy egyenlő versenyfeltételeket teremtsenek a fizetős és az ingyenes csatornák számára.A törvényt januárban módosították olyan értelemben, hogy a legalább 75 százalékos orosz részesedéssel rendelkező csatornák adhatnak reklámokat. Nem sokkal ezután a CNN tárgyalásokat kezdett az orosz médiahatósággal a sugárzási engedély megújításáról.A CNN tavaly novemberi távozását korábban sokan azzal az októberben elfogadott törvénnyel kötötték össze, amely előírja, hogy az Oroszországban bejegyzett médiumoknak legkésőbb 2017-ig csak 20 százaléknyi külföldi tulajdonrészük lehet. A külföldi tőke arányát a sajtótermékekben 20 százalékban korlátozó törvény még nem lépett hatályba, de ennek értelmében a CNN-nek és más külföldi tulajdonú médiacégeknek létre kell hozniuk egy oroszországi céget orosz partnerrel.