Egyre gazdaságosabb a Tesco

Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is a feltörekvő országokban működő Tesco-áruházaknak köszönheti növekedését a kiskerlánc.
Komócsin Sándor, 2007. október 2. kedd, 09:36

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Tesco árbevétele viszonylag gyengén nőtt a cég hazai piacán, Nagy-Britanniában, kárpótlásul a világ többi részén lévő Tesco-vállalkozások továbbra is erőteljesen bővítik értékesítésüket. A hazai piacon 3,5 százalékkal nőtt a forgalom az augusztus 25-ét megelőző 26 hétben - figyelmen kívül hagyva az üzemanyag-eladásokat -, ami valamivel jobb, mint az elemzők 3,0 százalékos várakozása. A féléves átlag a 4,7 százalékos első negyedéves, illetve a 2,4 százalékos második negyedéves adat eredője. A két időszak közötti visszaesést elsősorban az extrém módon esős nyári időjárásnak tulajdonítják az elemzők.

A nemzetközi piacon azonban annak ellenére dinamikusan terjeszkedett a cég, hogy megterhelte kasszáját a Fresh & Easy áruházak megnyitása az USA nyugati parti régióiban. A 12 Nagy-Britannián kívüli országban összesen 23,1 százalékkal növelte forgalmát a Tesco, a legerősebb területek: Kína, Malajzia és Thaiföld.

HOZZÁSZÓLÁSOK