Üzleti kudarccal zárta kapuit a hét végén a MAKS 2015, az orosz repülőgép és űripar reprezentatív kiállítás- és vására. A szervezők legfőbb idei célja volt megmutatni, hogy a nyugati szankciókat sikeresen ellensúlyozzák a keleti piacokon.

Az orosz szakértők hatalmas üzletkötésekben bíztak a meghívott magas rangú szaúdi, jordániai, iráni, kínai és egyiptomi katonai delegációk tárgyalásai nyomán, ezekből azonban egyetlen egy sem valósult meg, így várhatóan meg sem közelítik a 2013-as 18 milliárd dolláros értéket.

Meglepő módon nemcsak az export-üzletek nem jöttek össze, hanem a MAKS legnagyobb szerződésének várt hazai sem - nem írták alá a MiG és a Szuhoj gépeket gyártó United Aircraft Corporation 100 milliárd rubeles (1,5 milliárd dollár) szerződését a moszkvai védelmi minisztériummal 48 új Szu-35-ös vadászgép megrendeléséről - állítólag árviták miatt.

Ez a sokszorosan korszerűsített modell hivatott betömni a rést a légvédelemben, amit az ötödik generációs T-50-es lopakodó vadászok hadrendbe állításának késése okoz - írta a Defense News. A gép egy prototípusát a levegőben megcsodálhatták a látogatók - de a földön nem.