A Nissan Qashqai, VW Tiguan, és Kia Sportage által vezetett kompakt SUV-ok piaca az idén elérheti az 1,9 milliós volument Európában, 2020-ra pedig már a 2,2 millió sem kizárt - írja az Autonews piaci forrásokra hivatkozva.

A szegmens sikerét látva nem csoda, hogy a legtöbb nagy gyártó ringbe szállt. Az elmúlt években egymást érték a új, vagy frissített modellek bemutatói és ez 2016-ban is folytatódni fog. A Nissan Qashqai második generációja még igen fiatal, tavaly a Renault bemutatta a Kadjart, a Hyundai az új Tucsont, a VW, pedig a Tiguant. A Jato Dynamics adatai szerint a teljes SUV piacon a kompaktok aránya a 2014-es 24 százalékról 26-ra emelkedett. Az eladásokat 2016-ban a hamarosan érkező Ford Kuga és Kia Sportage is hajtani fogja.

A design a döntő

A kompakt SUV kategóriára jellemző, hogy a vásárlók inkább a design alapján választanak, mintsem aszerint, hogy az adott kocsit ki gyártja. Ennek köszönhető, hogy a prémiummárkák előnye - hogy pusztán a jelvény eladja a kocsit - kevésbé számít, mint más kategóriákban. Az Audi egyébként a Q3-at, a BMW az X1-et, a Mercedes a GLA-t, a Land Rover pedig Range Rover Evoque-ot kínálja a kategóriában.

A Kompakt SUV-ok legnagyobb piaca Európában nem Németország, hanem Nagy-Britannia, ahol 330 ezer kocsi kelt el 2015 első 10 hónapjában. Ezt erősíti, hogy a piacvezető Qashqai-t is ott gyártják. A Nissan SUV-ja egyébként Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban is vezet, a németeknél azonban a Tiguant nem tudta megszorongatni. Nagy kérdés, hogy a Qashqai rokon Renault Kadjar miként fog teljesíteni idén. A tervek szerint 134 ezret adnak majd el a kontinensen.

Nissan Qashqai

A VW-csoport sem marad ki a jóból

A Tiguan mellett - amelyből tavaly 160 ezer kelt el, idén pedig 180 ezer a terv - hamarosan érkezik a Skoda modellje is Kodiak néven és a Seat-nál is dolgoznak már egy kompakt SUV-on.

Hol az Opel?

Az Opel jelenleg az egyetlen a nagy európai gyártók közül, amelyiknek nincs kompakt SUV-ja, miután az Antara korábban nem igazán aratott osztatlan sikert a vásárlók körében. A GM azt tervezi, hogy 2017-ben tér vissza erre a piacra, amely modellel akár a Zafirát is nyugdíjba küldhetik.