Ezt tervezi az Opel - megvágják az újautó-kedvezményeket?

Nem meglepő, hogy a PSA racionalizálni szeretné az Opel működését, miután átvette a céget a General Motorstól. A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) pár részletet ismeretetett.
Szász Péter, 2017. november 6. hétfő, 16:28

Az Opel a jövőben a korábbinál kevesebb modellt tart majd a kínálatában és azokra koncentrál, amelyeken nagyobb profitot tud realizálni - idézi a FAZ cikkét az Autonews. A cikk szerint az Opel olyan új piacokra is bemerészkedik majd, amelyek a GM-éra alatt tabunak számítottak.

A szerkezetátalakítási tervekről a német autógyártó csütörtök délelőtt árul majd el további részleteket.

Ennek egyik pontja, hogy az Opel rüsselsheimi műszaki központja a jövőben az elektromosautó-fejlesztésben játszik majd komoly szerepet.

A PSA azt várja az Opeltől, hogy vágja meg a bérköltségeket és

a korábbinál kisebb kedvezményeket adjon az autókra, hogy azok eladási ára közelebb kerüljön a listaárhoz.

Minden jövőbeli Opel-modell a PSA-technológiára épül, ideértve a platformot, a motorokat és a váltókat. Az Opelnek 2020-ig 2 százalékos profitrátával kell működnie.

Az átalakítások elérhették már a magyar vállalatot is. Lapunk korábban arról írt, hogy leépítik a kölcsönzött munkaerőt a szentgotthárdi gyárban. Ezt a cég is megerősítette, a szóvivő szerint a megrendelések volumenének csökkenése miatt döntöttek úgy, hogy megválnak a munkásoktól.

A magyar Opel vezetősége az augusztusi tulajdonosváltást követően kezdett el dolgozni egy olyan, a vállalat jövőjét hosszú távon meghatározó terven, amelynek részleteit hamarosan ismertetik.

(Címlapkép: Opel Media)

HOZZÁSZÓLÁSOK