Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A szervezet érvelése szerint a magasabb üzemanyagárak miatt emelkedő repülőjegyárak következtében csökkent a piaci kereslet, és ez befolyással lesz az iparági szereplők nyereségességére.

A most nyilvánosságra hozott elemzésben 110 dolláros nyersolajárral számolt az IATA a korábbi becslés alapjául szolgáló márciusi 98 dolláros ár után. Giovanni Bisignani, a szervezet elnöke szerint a profitmarzsok várhatóan nem haladják meg a 0,7 százalékot, ami "nem hagy sok mozgásteret az esetleges újabb piaci sokkoknak". A szakember az IATA éves találkozójának nyitóülésén arról tájékoztatott, hogy a légitársaságok üzemanyagigényük 50 százalékára rendelkeznek a 2010. évi árakat biztosító fedezeti pozícióval.

A szervezet előrejelzései szerint a világ GDP-je 3,2 százalékkal bővülhet 2011-ben a korábban jelzett 3,1 százalékos növekedési ütemhez képest. A márciusi 5,6 százalékos, utasszám-növekedésre vonatkozó becslést ugyanakkor 4,4 százalékra rontotta az IATA és hasonlóan csökkentett, 6,1 százalékról 5,5 százalékra a teherforgalom emelkedésére vonatkozó előrejelzésen.

A IATA szerint a légi közlekedés legrobosztusabb növekedését felmutató régiójában, Ázsiában az egy évvel korábbihoz képest 80 százalékkal eshet az iparág nyeresége 2011-ben.