A békebeli luxus feelingjével igyekszik elcsábítani a dúsgazdag autóvásárlókat a Daimler. Kiveszik a naftalinból a múlt évszázad harmincas éveinek legendás német autómárkáját, a Maybachot, amelyet csupán néhány éve toltak vissza a múzeumba legutóbbi feltámasztása után - jelentette a Financial Times (FT). Az életre kelt márka Kínában mutatkozik be.

A német autógyártó múlt héten jelentette be, hogy visszahozza a piacra a Maybachot mint a Mercedes-Benz szedánok exkluzív csúcsszuper változatát, a Mercedes-Maybach S-Osztályt. Nem véletlen az időzítés: a bemutatót a Los Angeles-i és a kantoni autókiállításra tartogatták. Kína a világ legnagyobb autópiaca, tavaly 18 millió új autó talált gazdára és várakozások szerint 2020-ban már itt fogják gyártani a legtöbb luxusautót a világon. Mindkét mutatóval az USA-t utasítja maga mögé az új ázsiai autó-nagyhatalom.

Okos húzás volt Kínába vinni a Maybach-bemutatót - véli Clemens Wasner, az EFS autóipari tanácsadó cég Tokióban dolgozó partnere. Ha lehet vevője az újdonságnak a világon, az biztosan a kínai újgazdagok körében keresendő. A Mercedesnek szüksége van a felhajtóerőre: az év első felében 138 ezer autót adtak el Kínában, miközben az Audi 269 ezer, a BMW 225 ezer autóját értékesítette.

Van benne kockázat

Ugyanakkor az év első három negyedében 30 százalékkal ugrottak meg az eladások az egy évvel korábbihoz képest és 2015-ben a 300 ezer darabos szintet lényegesen meghaladó mennyiséget akarnak értékesíteni - idézte az FT Hubertus Troskát, a Daimler kínai főnökét. Úgy véljük, hogy az autópiac átlagosan évi hat százalékkal nőhet a következő tíz évben és a prémium autók szegmensen általában jobban bővül az átlagnál.

A Maybach előző feltámasztása után zombiként tántorgott a piacon. A márka klinikai halála előtti utolsó évben, 2010-ben 200 extraszuper csúcsluxus autót adtak el, miközben a Rolls-Royce-okból 2700 a Benleykből 5000 kelt el. Kérdés, hogy az S-Osztály alfajaként pozicionált Maybachot értékelik-e annyira a kínai vevők, mint a két konkurens szuperluxus márkát, amelyek teljesen elválnak anyavállalatuktól. Troska korábban azt mondta, hogy a Mercedeseknek minden szinten kis pluszt kell felmutatniuk a versenytársaikkal szemben.