Tavaly a 400 037 Seatot adtak el világszerte, az értékesítés már harmadik éve növekszik. Ulrich Selzer, a Seat értékesítési igazgatója elmondta: a Seat számára az értékesítési volumen növelése továbbra is elsőrendű szempont. Ebben nagy szerepet szánnak a márciusban bemutatkozó terepjárónak, amellyel új szegmensben jelenik meg a márka.

A Seat legfőbb piaca Spanyolország, ahol részesedése 7,5 százalékos. Tavaly a belföldi értékesítést 14,3 százalékkal, 77 ezer fölé tudták növelni. Fontos piac Németország is, itt 87 800 autót adtak el 2015-ben. Jók az eredmények Európán kívül is, Mexikóban, Algériában például 6 százalékos a piaci részesedés.

Magyarországon tavaly 2700 modellt adtak el, a márka részesedése 1,3 százalékos az újautó-piacon.

A terepjárók húzzák a bővülést

Az értékesítési igazgató jelezte, a bővülés kulcsa jelenleg a modellpaletta bővítése, az eddig kétmodelles márkából az új SUV bevezetésével már hárommodellessé válik. Az utóbbi években a kompakt szabadidőautók szegmense bővül a legerőteljesebben, ezért a cég arra számít, hogy az első teljes évben akár 60-70 ezer is elkelhet az új terepjáróból.

A cég tavaly novemberben azt jelentette be, hogy a következő két évében négy új modellel áll elő, ezek közül a SUV az első, amely márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be.

A Seat martorelli gyárában tavaly 477 077 autót gyártottak, ezen a helyszínen az Ibiza és a Leon mellett Audi Q3 is készül jelenleg. A gyár kapacitása évi 620-630 ezer autó.

A Seat-csoport spanyolországi gyárai - Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell - mellett termelőhellyel rendelkezik Portugáliában, Szlovákiában és Csehországban. A járművek 80 százalékát exportálja, a világ 75 országában van értékesítőhelye. A SEAT árbevétele 2014-ben megközelítette a 7,5 milliárd eurót, 390 500 jármű értékesített abban az évben.