Az amerikai édességgyártó óriás, a Kraft Foods 10,2 milliárd fontos (16,7 milliárd dollár) ajánlatot tett az ágazat másik gigászára, a brit Cadburyre. A Kraft ajánlata 31 százalékos prémiumot tartalmaz a kinézett célpont részvényének múlt hét végi záróárához és 42 százalékot július elei árához képest. Utóbbi azért érdekes, mert akkor kezdődtek a találgatások az ágazatban meginduló konszolidációval kapcsolatban Az amerikai cég az ár mellett további mézet is elhelyezett a kivetett madzagra: ígérete szerint ha hozzá kerül brit versenytársa, akkor nem kell bezárni az egyébként halálra ítélt keynshami Cadbury-üzemet, továbbá fejleszteni fogják a birminghami gyáregységet is. A Kraft célja, hogy csoki- és gyorsételvilágcéget hozzon létre, amely épít a Cadbury erős márkanevére és erős innovatív tradícióira. A Cadbury vezetését egyelőre nem hatották meg a Kraft érvei: egyhangúlag elutasította az ajánlattevőt. A befektetők azonban másként szavaztak - a brit vállalat részvényárfolyam 36 százalékkal ugrott meg a bejelentés hatására. A Kraft egyébként az is ígéri, hogy a szinergiák kihasználásával évente 625 millió dollárral csökkenti a költségeket. Az amerikaiak úgy látják, hogy a két vállalat termékpalettája kiegészíti egymást, ami jó alapot ad arra, hogy az ágazatban elkerülhetetlen konszolidációban egymásra találjanak.