Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A német luxusautó-gyártó azért fontolgat lépéseket, hogy csökkentse értékesítési költségeit és behozza ezen a téren lemaradását a nagy riválisaival szemben - írja a Reuters.

Hétfőn demonstrációt tartanak a Daimler dolgozói, az akcióban közel 4 000 ember vehet részt, akik az értékesítői hálózat átalakításáról szóló tervek ellen tiltakoznak majd. A luxusautó-gyártó ugyanis mindent elkövet annak érdekében, hogy csökkentse az értékesítési költségeit annak érdekében, hogy maximalizálja profitját, valamint ezen a területen is utolérje két nagy riválisát, a BMW-t és az Audit. Számítások szerint ugyanis a Daimler értékesítési költségeinek 15,9 százalékát a munkaerőköltség adja, míg a BMW és az Audi esetében ugyanez az érték 11,5, illetve 10,4 százalék. Az értékesítési hálózat átalakításával (várhatóan szalonok bezárásával) pedig csökkentheti kiadásait.

A Mercedes-Benz tavaly decemberben megkezdte az online autóértékesítését Németországban. A korábbi elképzeléseknek megfelelően a leendő tulajdonosok miután az interneten kiválasztották és konfigurálták autójukat megvásárolhatják azt, és csupán néhány adminisztrációs részlet miatt kell befáradniuk a legközelebbi Mercedes szalonba. Ráadásul a megváltozott fogyasztói igények minél színvonalasabb kiszolgálása érdekében a gyártó úgy tervezi, hogy a megvásárolt gépjárműveket nem csak a kereskedésben lehet majd átvenni, hanem igény esetén házhoz is szállítják azt. Az online kínálatban mintegy 70 népszerű modell vált elérhetővé, köztük a kizárólag idehaza gyártott négyajtós CLA kupé. A cég várakozásai szerint az online értékesítésnek köszönhetően sikerül a legfiatalabb autóvásárló generáció kegyeit is elnyernie, aminek köszönhetően tovább növekedhetnek majd a cég értékesítései.

Ami jó az autóvásárlók szempontjából, az nem feltétlenül jó a kereskedők szemszögéből, ugyanis az új modellben egyrészt a mostaninál kevesebb szalonra lesz szükség, másrészt az olcsóbb értékesítési csatornák elterjedése a kereskedők hasznát is jelentősen csökkentheti.