Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kína hazai autógyártói gyakorlatilag ismeretlenek az ázsiai országon kívül, ám öt-tíz éven belül előfordulhat, hogy e sorok olvasója egy kínai márka volánja fogja róni az utakat - állítják a CNBC által idézett elemzők. A kínai autóscégek óriási összegeket fektettek kutatásba és a fejlesztésbe az elmúlt öt évben, amelynek eredményeképpen a korábbinál jobb autókat gyártanak - írta Tony Tang, a Standard & Poor's szakértője a hét elején publikált jelentésében.

Azt várjuk, hogy egy vagy több kínai autógyártó egy évtizeden belül globális márkává emelkedik - teszi hozzá. Tang hat olyan vállalatot sorol fel, amelyek szerinte betörhetnek a világpiacra. Ezek a SAIC Motor, a Dongfeng Motor Group, a Chongging Changan Automobile, a Beijing Automotive Group, a Great Wall Motor és a Zhejiang Geely Holding Group. Ezeknek a cégek állnak a legjobban a termékfejlesztéssel, márkájuk elismertetésével, az értékesítés megszervezésével és a marketinggel.

A kínai vállalatok ma még erősen kiszolgáltatottak külföldi partnereik technológiai támogatásának és autóik azok tervezésén alapulnak. Üzleti oldalról az hátráltatja őket, hogy márkájuk gyakorlatilag ismeretlen, termékpalettájuk szűk és autóik minősége is elmarad versenytársaik színvonalától. Tang egyedül az állami tulajdonú SAIC-ot tartja olyan cégnek, amelynek kielégítő üzleti kockázati profilja van.

Elektromos áttörés

Ezt piaci vezető szerepének és termékfejlesztési képességeinek köszönhető. A SAIC tavaly 4,5 millió autót értékesített, amivel a kínai cégek között az első volt. Az S&P elemzője szerint további technológiai és termékfejlesztési befektetésekre van szüksége ahhoz, hogy kihasználhassa az előtte álló növekedési lehetőségeket.

További három-öt évre van szükség van ahhoz, hogy a kínai autógyártók megjelennek azokkal az önállóan kifejlesztett, saját márkanevük alatt kínált autóikkal, amelyek teljesítik a globális autópiaci elvárásokat, s ezért nemzetközi szinten is versenyképesek - fejtegeti Tang. Miután a hazai autópiac növekedése lassul, a cégeknek külföldön kell eladási lehetőségek után nézniük. A két évvel ezelőtti majdnem 14 százalékos bővülési ütemről tavaly hét százalékra szelídült a száguldás.

Tang szerint az elektronikus autók előretörésével járó nagy váltás, amely minden vállalatot új helyzet elé állít, nagy lehetőséget kínál a kínai cégeknek arra, hogy az új technológia kínálta surranópályán behozzák lemaradásukat versenytársaikkal szemben.