Ilyet is ritkán látni egy autógyártótól

A Volvo januárban a tavalyi évnél erősebb növekedést produkált úgy, hogy két modell kivételével mindegyik eladása visszaesést mutatott, nem is keveset.
Szász Péter, 2016. február 3. szerda, 11:28

A Volvo januárban 33 761 autót adott el világszerte, amely 9,4 százalékos növekedés éves bázison - derül ki a cég által közzétett adatokból. Ez a tavalyi, szintén nem gyenge 8 százalékot is felülmúlja, azonban a modellek szerinti bontásból meglepő adatok derülnek ki.

A svéd autógyártónál az új XC90 SUV és a kínai piacra gyártott, hosszított tengelytávú S60 kivételével valamennyi modell értékesítése visszaesett éves bázison, ráadásul nem ritkán kétszámjegyű mínuszokat produkáltak a kocsik. (Ez alól kivételt jelent az S60 CC és a V60 CC, de ezeket tavaly januárban még nem, vagy csak nagyon kis darabszámban értékesítették, ráadásul csak erős jóindulattal lehet őket külön modellnek nevezni - a szerk).

Forrás: Volvo, Napi.hu-gyűjtés

A cég messze legnépszerűbb modellje az XC60, amelyből 10 214-et adtak el, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az XC90 feljött a második helyre 6337 eladott autóval, amelyben pár száz még az előző generáció képviselője, a SUV-ból tavaly ilyenkor 206 darab kelt el, így lényegében ez tudta kompenzálni a többiek gyengébb teljesítményét.

Az alsó közép kategóriás V40 és V40 CC 6165 vásárlónak kellett januárban, 11,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Nagyobb testvére az S60 és S60 CC 43,7, a kombi V60 és V60 CC pedig 15,8 százalékkal esett vissza.

Forrás: Volvo, Napi.hu-gyűjtés

Az S80-ból már csak a raktárkészleteket "szórják ki", lévén az utódot S90 néven már bemutatták, azonban a kombi V70 és XX70 sem teljesített túl jól az első hónapban 8,5 százalékos mínusszal.

Megújulás előtt a modellpaletta

A visszaesés mögött vélhetően nem az áll, hogy a cég csak egyetlen versenyképes modellt tudott gyártani, csupán arról lehet szó, hogy a cég ígérete szerint teljes modellválasztékát lecseréli a következő években. Ennek az új generációnak az első képviselője volt az XC90 második pedig az S90 sedan. Bár sem az V40, sem pedig az S60-v60 sorozat nem tekinthető korosnak, könnyen lehet, hogy a vásárlók kivárnak, bár az első hónap alapján messzemenő köveztetéseket levonni nem lehet.

Kína hasít

A Volvo januárban a kínai piacon tudta a legerősebb növekedést elérni, 22,9 százalékkal. Az USA-ban 11,8, Svédországban 8,6, Nyugat-Európában pedig 6 százalékkal nőttek. A nem részletezett egyéb piacokon 1,2 százalékkal adtak el több kocsit.

Kínában több kocsit vettek, mint az USA-ban, sőt az egyéb piacokat is megelőzték idén.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2016.02.03 12:13

A kínai tulajdonba került Volvonál nehezen indult el az új korszak, a Fordos technikáról a saját lábra állás, ami nem csoda, hiszen több mint tízszer kisebb az új tulajdonos mint az amerikaiak voltak.
Mégis sokkal nagyobb sikerek várhatóak, nem Fordokat akarnak Svédországban gyártani, hanem Volvo-kat Kínában is, és Volvo technikájú Geelyket.
Egyébként is, dízel-hiszti után a lenézett kínai piac a kis hengerűrtartalmú benzinmotorokkal lehet hogy korszerűbb, modernebb mint az egekbe sztárolt európai.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html