Japán autók kaszáltak a roncsprémiumon

Főként japán márkákat választottak az öreg autójukat becserélő amerikai autósok.
NAPI, 2009. augusztus 27. csütörtök, 08:38

Újabb részeredmény jelent meg az amerikai kormány autóvásárlási kedvezményének értékesítési adatairól, ami azt mutatja, hogy a japán márkák jöttek ki jól a roncsprémiumból. A hárommilliárd dolláros keretből 2,88 milliárd felhasználásával valamivel több mint 690 ezer autót adtak el az erre felhatalmazott kereskedők, a legtöbbet a Toyota viszonteladói értékesítették.

A világ legnagyobb autógyártója 19,4 százalékkal részesedett a csereprogramban elkelt új autókból, a második helyen a General Motors áll 17,6-tal, a harmadikon a Ford 14,4-gyel. A Honda 13, a Nissan 8,7, a Chrysler 6,6 százalékot hasított ki a tortából.

A típusok sorrendjét a Toyota Corolla vezeti, második a Honda Civic, harmadik a Toyota Camry, negyedik a Ford Focus FWD - derül ki a közlekedési minisztérium adataiból. Az első tízben további négy japán modell található: a Nissan Versa a hatodik, a Toyota Prius a hetedik, a Honda Accord a nyolcadik, a Honda Fit (Európában Jazz) a kilencedik.

HOZZÁSZÓLÁSOK