BUX
39359

Jól fizet a luxus

A várakozásokat meghaladó bevételről és nyereségről számolt be pénteken kiadott gyorsjelentésében a luxustermékeket és márkás sportcikkeket gyártó francia Kering-csoport, a jó eredmény a vállalat legnagyobb márkája, a Gucci újjászületésének és az Yves Saint Laurent divatház erős eladásainak köszönhető.

Domokos László, 2017. február 10. péntek, 19:16

A Kering működési nyeresége 14,5 százalékkal 1 milliárd 886 millió euróra növekedett tavaly, miközben a bevételei 8,1 százalékkal 12 milliárd 385 millió euróra kúsztak fel. Elemzők 12,28 milliárd eurós bevétel mellett 1,83 milliárd eurós profitra számítottak.

A Kering erős beszámolója újabb bizonyíték arra, hogy a luxustermékeket gyártó szektor új erőre kapott. A francia versenytársak közül az LVMH rekordnagyságú bevételt és profitot ért el tavaly, a Hermes pedig bizakodó 2017 kapcsán - írta az MTI.

Francois-Henri Pinault, a Kering elnök-vezérigazgatója ugyancsak optimistán nyilatkozott, mondván, kedvező jelek mutatkoznak a luxuspiac egyik fellegvárában, Hongkongban, valamint erősödik a kereslet Kínában és az Egyesült Államokban is.

A párizsi értéktőzsdén 2,63 százalékos nyereségben, 230,30 eurón zárta a pénteki kereskedést a Kering árfolyama, de napi csúcsán 4,73 százalékos pluszban, 235 eurón forgott.

A Kering-csoporthoz tartozik a Gucci és az Yves Saint Laurent mellett egyebek között Bottega Veneta, a Stella McCartney, a Brioni, a Puma vagy éppen a Volcom márka.