BUX
39962

Jól fogynak a H&M ruhái

A svéd Hennes & Mauritz AB a legoptimistább elemzői becsléseket is messze túlszárnyaló ütemben tudta növelni árbevételét.

NAPI, 2010. augusztus 16. hétfő, 14:11

A második legnagyobb európai ruházati nagykereskedő a már tavaly júliusban is meglévő boltjaiban - az árfolyamingadozások hatását kiszűrve - 10 százalékkal több bevételt termelt idén júliusban, ami messze meghaladja az átlagosan 1,7 százalékos árbevétel-növelésre számító elemzők becsléseit. A cég teljes árbevétele 21 százalékkal nőtt, miközben a Reuters által elemzők csupán 11,7 százalékos javulásra számítottak (a svéd vállalat csupán százalékban teszi közzé árbevételének alakulását).

Luca Solca, a Sanford C. Bernstein elemzője pozitív fejleményként értékelte a H&M által nem kommentált adatot, várakozása szerint azonban a ruházati nagykereskedő nagyarányú árcsökkentésekre kényszerül majd a második félévben, ami nem fog jót tenni a cég jövedelmezőségének.

Soren Hansen, a Sydbank koppenhágai elemzője szerint a svédek jól sikerült katalógusa és a tavalyihoz képest jobb fogyasztói hangulat mellett a melegebb nyár is közrejátszik a kirobbanó forgalomnövekedésben.

A H&M fő riválisa az amerikai piacon, a GAP Inc. az egy éve meglévő üzleteiben csupán 1 százalékkal, teljes hálózatában pedig 3 százalékkal tudta növelni árbevételét; a legnagyobb brit vetélytárs, a Next Plc pedig "jelentős forgalomcsökkenésről" tájékoztatta.

A cég részvényei a hír hatására 4,7 százalékot emelkedtek a stockholmi tőzsdén.