Jót tett az Adidasnak az Európa-bajnokság

Az Adidas 12 százalékos profitnövekedést jelentett a második negyedre.
NAPI Online, 2008. augusztus 5. kedd, 15:53

A 2005-ben a Reebok márkát is megszerző Adidas 116 millió eurós nyereséget közölt az áprilistól júniusig tartó időszakra, az egy évvel korábbi 104 millió eurós bázison - ez jobb a vártnál. Az üzemi nyereség 10 százalékkal 208 millió euróra nőtt 188 millió euróról. A forgalom 5 százalékkal 2,5 milliárd euróra bővült az előző évi 2,4 milliárd euróról, és a növekedésben kiemelkedően nagy részt vitt el a futballal kapcsolatos felszerelések, termékek iránti kereslet felfutása - ezt főleg a labdarúgó Európa-bajnokságnak és az olimpiának köszönheti a cég.

Az egész első félévet tekintve a nyereség 23 százalékkal 286 millió euróra bővült a tavalyi 232 millió eurós adat után. A forgalom 4 százalékkal 5,1 milliárd euróra nőtt, főleg Latin Amerika és Ázsia vette ki a részét a kereslet bővüléséből.

A kiváló adatok hatására a vállalatnál emelték az egész évre vonatkozó célokat. A 2008-ra várható forgalombővülés mértékét például az eddigi egyszámjegyű százalékos becslésről kétszámjegyűre növelték.

HOZZÁSZÓLÁSOK