Az egyhetes munkabeszüntetés első napján, szerdán a járatok 87 százaléka közlekedik, és délelőtt nem volt fennakadás a párizsi repülőtereken. A hosszú távú járatok 92 százaléka, a Charles de Gaulle repülőtérről induló vagy oda érkező európai járatok több mint 80 százaléka, a belföldi járatoknak pedig a 90 százaléka a tervek szerint közlekedett.

Csütörtökre a légi utaskísérők 36 százaléka jelentette be, hogy csatlakozik a munkabeszüntetéshez. Így a tervek szerint az interkontinentális járatok több mint 90 százaléka, az európai járatok több mint 70 százaléka, a belföldi járatoknak pedig több mint 80 százaléka indulhat útnak. Nem kizárt azonban, hogy a tervezetteken felül további járattörlések és késések lesznek.

A munkabeszüntetés oka, hogy a szakszervezeteknek és a vállalatnak nem sikerült megállapodniuk a béreket és a munkakövetelményeket is szabályozó kollektív szerződésről, amely októberben lejár. A munkáltató azt javasolta, hogy a megállapodást hosszabbítsák meg 17 hónappal. A szakszervezetek viszont azt szeretnék, ha az új megállapodás legalább három évre szólna. A légitársaság becslése szerint a légi utaskísérők 35 százaléka fog sztrájkolni a nyári főszezonban, amikor is naponta átlagosan ezer Air France-járat közlekedik, 130-150 ezer utassal.

A múlt havi négynapos pilótasztrájk 40 millió eurójába került a francia légitársaságnak. A légi utaskísérők mostani, július 27. és augusztus 2. közötti munkabeszüntetése ennél is nagyobb költségeket, több tízmillió eurós veszteséget okoz majd.