Kaszál a Suzuki, a Kia és a Honda

Az év első kilenc hónapjában a magyarországi autóeladási lista első tíz helyén álló márkák közül csak a Suzuki tudta növelni értékesítését.
NAPI Online, 2007. október 9. kedd, 08:46

Lefékeződni látszik a magyar újautó-piac visszaesése - írja a Világgazdaság. Az előzetes adatok szerint az áprilisi, májusi, illetve júniusi 10, 19 és 7 százalékos visszaesés, majd a júliusi és augusztusi 6-6 százalékos emelkedés után szeptemberben is növekedni tudott az értékesítés, igaz, csak 1 százalékkal. A dolog "szépséghibája", hogy személyautóból még mindig kevesebb fogy, mint tavaly, ám ezt kipótolja a kishaszonjárművek iránt megnövekedett kereslet.

Egyes márkák fittyet hánynak a csökkenő trendre. Ilyen a Kia, amely a Cee’dnek köszönhetően 53 százalékkal bővítette piacát január-szeptemberben. Alfa Romeóból 50, Hondából pedig 32 százalékkal fogyott több idén, mint tavaly. A hazai eladási lista első tíz helyezettje közül azonban csak a Suzuki tudta bővíteni értékesítését - kilenc hónap adatai alapján 22,8 ezerről majdnem 24,5 ezerre -, amiben minden bizonnyal kulcsszerepe van a gyártó által nyújtott kedvezmények áradatának.

HOZZÁSZÓLÁSOK