BUX
39554

Kaszálnak a kereskedők - Egyre többe kerül a romantika

A pénz nem szempont, ha egy különleges élmény ajándékozása a cél - derül ki a Mastercard love index idei felméréséből.

Domokos László, 2017. február 13. hétfő, 11:51

Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard love index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján három éves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés szerint a romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

A Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben - ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.

Az adatok szerint 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Magyarországon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, a magyarok közül egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítanak többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költenek többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van.

A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költenek, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

A tanulmány további megállapításai:

Az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik.Az internetes költések aránya alapján Európa áll az első helyen: az ott élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.