Az idehaza a TV2-t birtokló ProSiebenSat.1 közölte, hogy elfogadja a hatóság 120 millió eurós büntetését, felhagy a kifogásolt gyakorlattal és új árazási modellt vezet be a médiaügynökségek és a reklám-iparág számára, az érvényes kartell-szabályozással összhangban. A müncheni székhelyű társaság hozzátette: biztos benne, hogy idei eredménycéljait az új értékesítési struktúrában is teljesíteni tudja. A Bertelsmann-istállóhoz tartozó RTL-t 96 millió euróval mérte meg a hivatal  - jelentette a Reuters hírügynökség

A német hatóság júniusban kezdte vizsgálni a ProSiebenSat.1 reklámidő-értékesítési leányvállalata, a SevenOne Media, valamint az RTL kölni irodájának tevékenységét, mert a gyanú szerint a két fél a tévéreklám-piacon lévő domináns pozícióját a kisebb csatornák kiszorítására igyekezett felhasználni. A hivatal azzal vádolta a cégeket, hogy nagy kedvezményeket kínáltak fel a médiaügynökségeken keresztül az ügyfeleknek, amelyek így tévéreklámjaik jelentős hányadát a két csoport adóin futtatták.