BUX
38018

Kik a hazai autópiac nyertesei és vesztesei?

Miközben a Dacia és a Toyota 50 százalék feletti növekedést ért el, a Lada eladási csökkentek az idei első félévben.

Csernátony Csaba, 2017. július 4. kedd, 06:20

A Datahouse közzétette a legfrissebb újautó-statisztikáit, amelyek szerint az első félévben közel 55 ezer új autó kelt el hazánkban, ami 19 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot.

Íme, a legfontosabb adatok:

A Suzukié a legnagyobb szelet a magyar autótortából: 6817 darab autót adott el, ami 30 százalékos többletet jelent éves szinten. A második a Ford 5621 autóval, ez pedig 31 százalékos növekedésnek felel meg. A harmadik az Opel 4788, a negyedik a Skoda 4776 autóval, két utóbbi márka 9-9 százalékos emelkedést ért el. A volumenmárkák között az eladások növekedését tekintve a Toyota és a Dacia áll a legjobban, mindkét márka több mint 50 százalékos pluszt ért el 2016 első félévéhez képest. Ez azt is jelenti, hogy a teljes rangsorban a Toyota az ötödik 3903 darabos eladással, a Dacia pedig a hetedik 3530 darabos eladással. Jóval kevesebb autót adott el az előbb említett volumenmárkáknál, de jelentős növekedést ért el például az Alfa Romeo, amely a múlt év első felében 13 autót adott el, az idén pedig 107-et, ez pedig nyolcszoros növekedés. Ebben az összevetésben szintén kiemelkedő eredményt ért el a Jeep és a Seat, előbbi 205, utóbbi 111 százalékos pluszt ért el. A legtöbb márka bővülést ért el, de vannak kivételek: többek között a Lada, a Mitsubishi, a Honda, a Maserati kevesebb autót adott el az idén, mint egy évvel korábban.